Ongeveer 2 maandjes - Reisverslag uit San Rafael, Argentinië van Aniek Elstgeest - WaarBenJij.nu Ongeveer 2 maandjes - Reisverslag uit San Rafael, Argentinië van Aniek Elstgeest - WaarBenJij.nu

Ongeveer 2 maandjes

Door: Aniek

Blijf op de hoogte en volg Aniek

23 Oktober 2013 | Argentinië, San Rafael

Ik ben zo langzamerhand al aardig ingeburgerd in de Argentijnse cultuur. Ik scheld al heerlijk met Spaanse woorden en ik denk (voor zover dat lukt) ook al in het Spaans. Op school kan ik steeds meer verstaan, ik ben er al helemaal thuis. Ze kennen me dus gewoon als de enige echte Aniek. Op school heb ik mijn vriendinnen, ze zitten bij me in de klas. Maar ik ga eigenlijk met iedereen in de klas om. Om kwart voor 1 ben ik uit en soms slaap ik siesta. Of ik ga wat anders doen zoals sporten, naar het park of naar het centrum. Een groot voordeel is dat ze hier laat eten, zo heb je lekker veel aan je dag en kan je om 7 uur nog dingen doen.
Verder spreek ik veel af met vriendinnen, vaak rond 6 of 7 uur. We gaan dan naar het centrum of we drinken mate. Ik ga veel uit met mijn zus. Ze heeft veel vrienden dus veel verjaardagen. Dit weekend ben ik uitgeweest met vriendinnen. Ik heb ook al andere Nederlander leren kennen die hier ook op uitwisseling is, maar ze is van een andere organisatie. Verder al een paar keer afgesproken met een meisje die een uitwisselingstudent was in Nederland. Met haar praat ik dus Nederlands, heel gek om ineens Nederlands te praten. Soms kom ik niet eens uit mijn woorden, of ik mix Spaanse woorden met Nederlandse woorden. Nu heeft ze het nog druk met haar studie maar in de zomer heeft ze meer tijd en kunnen we meer afspreken. Ik ben de enige uitwisseling student van mijn organisatie in San Rafael. Dat is wel jammer maar er zijn wel genoeg andere alleen niet van dezelfde organisatie.
Nu loop ik veel hard met mijn zus, binnenkort ga ik kijken naar een andere sport. Misschien ga ik tenissen of een aantal dagen in de week naar de sportschool. Voetbal is hier niet echt bestemd voor meisjes, of naja ander soort meisjes als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik ga soms wel voetballen met vrienden van mijn broer in een gymzaal.
En ohja, mijn eerste ervaring in de kerk. Het was Fransicusdag en er was dus een ceremonie in de kerk. De hele school moest er heen. En het ging al fout bij de aankomst... Ik wist niet dat je bij ontvangst door je knieën moest gaan en een kruisje slaan om god te begroeten… Dus ik liep gewoon de kerk in alsof ik niks aan de hand was. Ieder stond me dus raar aan te kijken. Niemand zegt ook even wat de bedoeling is. Verder snapte ik er geen blote reet van wat er allemaal voorgelezen werd maar ik deed iedereen maar gewoon na. Het ene moment buigen, het andere moment weer staan. Ik voelde me een beetje belachelijk. Ook kon je ook nog God eten, maar dit deel sloeg ik toch maar even over.
Ik ben ook al helemaal thuis bij mijn familie, ze zijn geweldig. We hebben veel lol samen, ze hebben we een beetje dezelfde humor als ik. Vorige week zondag hadden we een duatlon. Het duatlon was 10 kilometer hardlopen en 23 kilometer mountainbiken. Ik was een team met mijn gastvader, hij ging fietsen en ik ging hardlopen. De race was erg zwaar omdat je op zand moest lopen en het was bloedheet. Maar heb de finish bereikt zonder te lopen. Na de finish werd ik gelijk geïnterviewd door een of ander televisieprogramma. Een week later kwam ik op tv, de hele stad heeft me gezien. Ieder weet hier wie ik ben en dat ik van Holland ben. Mensen hebben hier een obsessie voor blonde haren en blauwe/groene ogen daar sta ik echt van te kijken. Ook maakt leeftijd hier geen verschil uit. Kinderen van 13 kunnen bevriend raken met iemand van 20 jaar oud, heel gek.
Verder mis ik mijn fiets wel een beetje want alles gebeurd hier met de auto of lopend. De en afstanden zijn hier ook wel wat groter.
We hebben ook al verschillende dingen bezocht. We zijn al naar verschillende meren geweest. Ik hou van de meren hier, ze zijn prachtig. Met de studentenweek ben ik naar de Nihuil geweest, daar heeft mijn familie een huisje. Tijdens de studentenweek is het de bedoeling dat iedereen naar de Nihuil komt en gaat feesten. Was leuk, ik ben 1 nachtje geweest. Ook hebben we de stad Mendoza bezocht. Mensen hier willen me alles laten zien van de provincie Mendoza.
Volgende week staat er een schooltrip gepland naar het zuiden van Mendoza. We gaan 3 dagen dus ik ben benieuwd!
Het weer is trouwens goed te doen hier. De zon schijnt altijd, dat is ongekend voor ons Holanders.

  • 24 Oktober 2013 - 18:15

    Marco Galdeij:

    Hoi Aniek,

    Leuk om je reisverslag te lezen, veel plezier daar en geniet.

    Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Rafael

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2014

Het laatste maandje

16 Maart 2014

Nunca olvidaré Argentina

19 November 2013

3 maandjes verder

23 Oktober 2013

Ongeveer 2 maandjes

15 September 2013

Eerste maandje
Aniek

Uitwisseling student in Argentinië en beleefd een prachtige tijd.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 8415

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: