Eerste maandje - Reisverslag uit San Rafael, Argentinië van Aniek Elstgeest - WaarBenJij.nu Eerste maandje - Reisverslag uit San Rafael, Argentinië van Aniek Elstgeest - WaarBenJij.nu

Eerste maandje

Door: Aniek

Blijf op de hoogte en volg Aniek

15 September 2013 | Argentinië, San Rafael


Holaaa!

Sorry dat ik niet eerder heb geschreven maar jullie zijn et gelukkig gewend dat ik niet zo snel ben;) De maand september is alweer aangebroken, dat betekend dat ik hier een maandje zit. Nog steeds geen heimwee want heb het naar me zin alhoewel het leven wel verschilt vergeleken met Nederland. Ik heb een warm ontvangst gehad en ik ging gelijk naar school de volgende dag. Op school is het soms wel saai omdat ik niks kan verstaan maar ze proberen het zo leuk mogelijk te maken. Hier en daar beetje gek doen helpt altijd bij de Argentijnen. Het is belangrijk dat ik Spaans blijf praten want zo leer ik het meest. Ik kan al wel meer verstaan en een heel klein gesprekje voeren of zinnen zeggen met veel spelfouten. Op maandag en woensdag heb ik een lange dag school en verder alleen tot 1uur vaak slaap ik op deze dagen siësta. Na de siësta ga ik meestal sporten, hardlopen met mijn zus. Vorige week ben ik met klasgenoten uit geweest en woensdag ging ik met ze wat drinken in de stad. Verder heb ik al wat contacten van school waarmee ik soms afspreek, in het park of ergens anders. Er is hier in ieder geval veel te doen. Dit weekend ben ik niet uit geweest, we gingen eten met ze alle. De weekenden daarvoor ben ik wel uit geweest, ieder weekend 2 dagen. Dat maakt me wel moe. Wel leuk dat ik tussen me broer en zus in zit qua leeftijd want ik kan met beide uitgaan. of ik ga met mn broer mee of met mn zus.
De bergen hier zijn prachtig, heel blauw meer. Mijn familie heeft een vakantiehuisje bij het meer dus daar gaan we in de zomer heen. In dit gezin blijf ik waarschijnlijk tot de zomer en daarna ga ik naar een ander gezin. Ik weet nog niet welke maar ik hoop een beetje in de buurt. Op zich wel leuk afwisseling, het maakt mij allemaal niet uit. Het is bijzonder dat dit gezin mij in huis haalt want de zusjes moeten een kamer delen omdat het huis heel klein is.
Het weer is een raar iets. Afgelopen weken is het 36 graden geweest maar dan was t zomaar de volgende dag 6 graden. deze week was t woensdag heel warm en nu sneeuwt het een beetje en is het 5 graden.
Er gebeurd zoveel dat ik de helft alweer vergeet. Ik doe in ieder geval leuke activiteiten.

Ook het denken is anders want ik denk (vooral in het begin) in het Engels. Ik probeer in bet Spaans te denken maar dan loop ik vast en dn ga ik over in het Nederlands haha.

Nou mensen jullie moeten weten dat dit nog lang niet alles is maar anders wordt het teveel. En ohja ik word ook steeds dikker want asado is zo lekker!

Ps.: foto's komen later

Loeter in je toeter

Kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Rafael

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2014

Het laatste maandje

16 Maart 2014

Nunca olvidaré Argentina

19 November 2013

3 maandjes verder

23 Oktober 2013

Ongeveer 2 maandjes

15 September 2013

Eerste maandje
Aniek

Uitwisseling student in Argentinië en beleefd een prachtige tijd.

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 8396

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: